måndag 30 januari 2012

En bra start på veckan

Det blev ett skönt simpass i morse. Återigen var det mycket fokus på teknik och det känns som det lossnar lite hela tiden. Jag börjar hitta lite mer balans i kroppen och det känns som att jag roterar bra i överkroppen utan att orma. Dock måste jag kolla med Oscar snart känner jag. Definitivt dags att boka en lektion igen.
Armarna är definitivt bättre nu i alla fall och jag tycker armbågarna är lite högre. Det går lite fortare nu också vilket såklart är kul.

Passet blev såhär:
300m insim/teknik
5x50m med 1:15 start
5x50m med 1:10 start
5x100m med 2:20 start
200m avbad

Så här snabba intervaller har jag aldrig kört. Jäkligt gött! Alla 50m intervallerna gick på under minuten och de 4 första 100m gick på under 2min. Väldigt gött att kunna köra förhållandevis avslappnade hundringar på under 2min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar