måndag 5 mars 2012

Vilodag med nya skor

Det blev en skön vilodag idag. Körde lite teknikträning marklyft bara, annars blev det lugnt. Jag passade på att hämta mina skor som äntligen hade kommit. 2 saker kan jag konstatera. Skorna var grymt bra och UPS är det sämsta transportföretag jag någonsin stött på. Om jag i framtiden har möjlighet att undvika UPS så kommer jag definitivt göra det.
Synd att det är så dyrt med skatterna när man beställer från USA, men tur att skorna där är billiga i alla fall. 5 par skor med frakt kostade 2200kr och skatt/moms gick loss på 1000kr. Inte ok. Dessutom fick jag åka till Mölndal och hämta dem eftersom UPS var inkompetenta.

Jag gillar verkligen utbudet på Big Shoes och priserna är väldigt bra. Det blev kanske lite mycket med 5 par, men frakten var ändå densamma och skorna var så pass billiga så jag tyckte det bara var att köra. Det blev Crocs, Sanouk, Asics 2160, Nike Free och New Balance.
Spontant känns det som att mina nya Asics kommer bli säsongens tävlingssko, men jag är väldigt nyfiken på Nike free. Känns de bra så kanske det kan bli något lopp med dem också.

Imorgon blir det morgonsim. 3x10x50 är planen. Siktar på 1:15 som starttid.

2 kommentarer:

  1. "körde lite marklyft på några hundra kilo bara...inget märkvärdigt osv.."

    De gula var supersnygga btw!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag har ju klenat till mig sen min gymtid tyvärr...


      Skorna var även väldigt sköna. På onsdag ska jag ta reda på om de även är snabba!

      Radera