torsdag 22 mars 2012

Kortbyxpremiär, korvskinnströja och Sveriges Mästerkock

Idag var det äntligen dags för årets första jogg i kortbyxor. Åh vad skönt det var.
Jag tycker mig dessutom ana en antydan till en definierad vadmuskel. Nice.
Löpningen gick i alla fall bra. Lugnt och avslappnat framfotssteg i 5:40 fart. Det kändes väldigt avslappnat vilket det inte gjort på länge.
Jag passade även på att inviga min snygga TSM-tröja som dessvärre satt som ett korvskinn och således inte återfinns på bild... Jag har definitivt byggt lite rygg och axlar genom simningen. 

Efter att ha sett Sveriges Mästerkock igår där de skulle fotografera sin mat till en eventuell kokbok så jag tänkte göra detsamma.
Dagens mästerverk består av en något spartansk men ytterst god tacosallad med recept som följer:
-200g nötfärs med tacokrydda
-Ett halvt salladshuvud
-Gräddfil

Stek upp nötfärsen, blanda i tacokryddan och lägg upp det i en hög på en tallrik. Klyv ett salladshuvud på mitten och placera det på ett estetiskt tilltalande sätt bredvid köttfärsen och häll rejält med gräddfil över densamma.
Avnjut med ett glas vatten.
Nu gäller det bara att söka till Sveriges Mästerkock nästa år och försöka komma på ett bra namn på min blivande kokbok.

1 kommentar: