tisdag 6 mars 2012

Snabbsim

Bra morgonsimning i morse. Jag satt och läste en massa på www.swimsmoth.com och blev påmind om en hel del av det som Oscar sagt och lite nya saker som jag tänkte testa. Jag valde att fokusera teknikbitarna på huvudets position, kroppens rotation i vattnet, fokus på att draget ska gå bakåt och inte nedåt och att konstant andas ut under vattnet.
Jag tyckte det kändes bra på uppvärmningen och under teknikbitarna. Utandningen har jag inte tänkt på tidigare, men det kändes bra och jag tyckte mig syresätta bättre.
Jag gick loss på huvudpasset som blev 10x50m med 1:15 start vilket kändes mycket lätt så jag kapade ytterligare 5 sekunder på starttiden och körde 10x50m med 1:10. Jag låg ganska konstant på 1min/50m vilket kändes hyfsat avslappnat. På slutet så blev det lite mer muskelkraft och lite sämre teknik, men min sämsta 50:a gick på 62 sekunder. Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar