onsdag 14 mars 2012

Snabbsim med delfinVicks

Det blev ett gött morgonpass på Valhalla med en något sömnig superVicks.
Det kändes lite stelt och långsamt i början och jag fick ingen riktig fart i simningen, men jag körde på i alla fall. Det blev en ganska lång insim och jag fokuserade mycket på rotationen vilket till slut funkade hyfsat.
Huvudpasset bestod av snabba 50:or och jag siktade på att klara 20st med 1:10 start.
Det kändes ganska bra och gick ganska snabbt upp till 16st, men sen började jag få problem med kramp i både ben och vader så jag fick bryta vid 20st. Konditionsmässigt så hade jag klarat fler, men det gjorde för ont i benen helt enkelt. Men jag är riktigt nöjd med att klara 20st i alla fall. Periodvis så funkade tekniken riktigt bra, men ibland så funkade den inte alls.

Morgonens chock kom i omklädningsrummet efteråt när jag möttes av den här synen...
Jag fattar inte vad det är med folk som besöker Valhalla, men sen jag började träna där så har jag sett det mest märkliga beteende som man kan tänka sig i bastun, bassängen och omklädningsrummet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar