onsdag 21 mars 2012

Åby

Det blev ett hyfsat simpass på Åby idag. Första gången jag är där och kör utan klubben och det var i ärlighetens namn inte så bra.
Fruktansvärt mycket gapande ungar och ett gäng tjocka bröstsimmare i fartbanan såklart. Motionsbanan var total anarki och folk stod och pratade med varandra istället för att simma. En klar nackdel med att ha drygt en meter djupt på det grunda. Det problemet har man inte på Valhalla där det är 2:10 på det grunda.

Jag körde i alla fall en hel del teknik, lite paddel och några snabba längder. Jag experimenterade lite med bensparken på slutet och tyckte jag fick lite fart i den. Jag simmade även en hel del tretakt vilket kändes lite bättre. Min trygghet i vattnet har ökat markant tack vare söndagspassen med TriVäst. Gött.
Jag klarade även en hundring i 50m bassäng på 1:48 idag vilket är nytt rekord.
GÖTT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar