lördag 28 januari 2012

Transportlöpning och sim

Jag är inne på dag 2 med transportlöpning till jobbet och det känns helt ok. Det var lite tungt att springa hem efter simningen i morse och det var knappast någon raketfart, men det var ganska skönt i alla fall. Att springa till jobbet går hur lätt som helst eftersom det i princip är nerförsbacke hela vägen. När jag får lite mer tid så får jag börja köra lite omvägar för det är i kortaste laget.
Simningen i morse gick ganska bra och det var väldigt skönt att vara tillbaka i poolen. Jag körde nästan bara teknik och det blev ett ganska lekfullt pass med en massa experimenterande.
Jag fokuserade mycket på armarna och framförallt höga armbågar och armarna lite utanför kroppen. Det kändes ganska bra, men lite spänt. När jag får in tekniken så jag kan genomföra den avslappnat så blir det nog bra.
Jag upplevde det som att jag blev ganska trött i bröstmusklerna så det får jag fila lite på.
Jag provade att simma några längder med knutna händer och det funkade över förväntan. Inte helt talanglös alltså. Bra!

Här är mina dubbade Asics Trabuco. Jag kör Maxi-Grip dubbar vilket funkar sjukt bra. Dock använder jag väldigt många fler dubbar än vad som är rekommenderat. Jag kör 25 dubb per sko vilket funkar perfekt. Det kanske behövs fler dubbar när man har större fötter?

1 kommentar:

  1. Jag tror det stämmer. Big Foot :) Glöm inte kolla upp skor i Amerikat..

    SvaraRadera